torsdag 11 december 2008

Ingrid Svedlund går i pension



En av länets drivande bibliotekschefer går i pension. Här är hennes hälsning till alla som jobbar på bibliotek i länet:




Dags för pensionering!

Jag gör nu mina sista arbetsdagar på biblioteket i Hallsberg.

1970 började jag på Örebro stadsbibliotek och det har verkligen hänt en hel del inom biblioteksvärlden på de här åren. Omväxlande och inspirerande har det varit. Det har också gett tillfällen till många fantastiska upplevelser och möten både med kända och mindre kända personer.

Jag vill tacka alla jag har kommit i kontakt med på biblioteken i länet.

Det är glädjande att de flesta biblioteken i Hallsberg, vi har fem filialer, har blivit ombyggda och smakfullt inredda. Lena Crommert, som vikarierat för mig sen jag blev hjärtopererad 2007, kommer att fortsätta som chef och vi har anställt en ung bibliotekarie som heter Jenny Kraft.

Jag kommer att bo kvar i Hallsberg men ser fram emot att få gott om tid för resor inom och utom Sverige, tillfälle att läsa fler bra böcker, umgås med de fyra barnbarnen och en del föreningsaktiviteter.

God jul och Gott Nytt År

Ingrid Svedlund

Inga kommentarer: